vijfde dag - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Kristel Werf - WaarBenJij.nu vijfde dag - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Kristel Werf - WaarBenJij.nu

vijfde dag

Door: kristel van der werf

Blijf op de hoogte en volg Kristel

27 Oktober 2014 | Curaçao, Willemstad

Heeeee allemaal

Vandaag wordt het een spannend verslag, want het was namelijk mijn eerste stagedag vandaag en laat ik er ook meteen bij vertellen dat het een hele aparte dag was xD

Vanmorgen werd ik om 5u wakker dus ik kon nog even blijven liggen en toen ben ik blijkbaar weer in slaap gevallen tot 6u. Om 6u ben ik meteen opgestaan om mijn ontbijt klaar te maken en me te verzorgen en klaar te maken voor de eerste stagedag. We moeten namelijk om 7u al op school zijn. :)

Dus we waren netjes op tijd op school aangekomen wat ik wel belangrijk vind op de eerste dag. Toen ik op school aankwam was mijn stagebegeleidster er ook al, dus kon ik gelijk met haar meelopen naar ons klaslokaal. Rond half 8 waren alle 35 leerlingen in de klas en konden we beginnen met school. Mijn stagebegeleidster voelde zich niet zo lekker (want muggen dragen blijkbaar een virus mee waardoor je heel veel spierpijn krijgt en hoge koorts) en zij denkt dat ze datzelfde virus heeft opgelopen en het virus heet chikingunya... maar tot daaraan toe kon ze wel gewoon lesgeven. We zijn de dag begonnen met lezen, ik heb toen de taalwerkjes mogen nakijken en gaatjes in mogen maken. Vervolgens ging mijn lerares steeds de klas uit een soort zelfgemaakte thee te gaan halen wat steeds een kwartier duurde xD ook moesten de kinderen hardop voorlezen. Wat me wel erg opviel was dat de kinderen bijna geen Nederlands spreken maar alleen Papiaments terwijl ons vantevoren duidelijk is gezegd dat de leerlingen Nederlands spraken, maar dat is niet erg want nu leren wij wel ook Papiaments dus nog een extra uitdaging opeens besloot mijn begeleidster om half 10 pauze te houden terwijl dat normaal pas om kwart over 10 is mja xD

na de pauze wilden we beginnen met de spreekbeurten maar toen hadden we de echte pauze en zijn alle kinderen gaan spelen op het speelplein. Na de 'echte' pauze zijn we begonnen met rekenen enkel ik alle rekenopdrachten nagekeken, gaatjes gemaakt en stempels op de blaadjes gezet.

Toen kwamen aller aller leukste van de dag, mijn begeleidster voelde zich niet zo geweldig dus ze ging even rustig zitten en toen is ze blijkbaar in slaap gevallen Dus het is blijkbaar vrij normaal dat de leraren op hun mobiel zitten tijdens school, non stop zitten te eten, uren wegblijven uit de klas erin slaap vallen voor mij is het allemaal nog een beetje wennen maar dat komt ook wel goed

Maar ik ga langzaam eindigen, tijd om te gaan slapen want morgen moet ik weer vroeg uit de veren :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Willemstad

Kristel

Actief sinds 17 Okt. 2014
Verslag gelezen: 93
Totaal aantal bezoekers 10476

Voorgaande reizen:

22 Oktober 2014 - 24 April 2015

Curaçao.

Landen bezocht: