Negentiende dag. - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Kristel Werf - WaarBenJij.nu Negentiende dag. - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Kristel Werf - WaarBenJij.nu

Negentiende dag.

Door: Kristel van der Werf.

Blijf op de hoogte en volg Kristel

10 November 2014 | Curaçao, Willemstad

Bon nochi allemaaaalll :D



Vannacht heb ik niet zo geweldig geslapen als de afgelopen dagen... Dit kwam niet door onze huisgenoten maar gewoon door de warmte want het was echt enorm warm.. Daarom ben ik een aantal keren wakker geworden. Het laatst werd ik om 05.47u wakker en toen ben ik maar uit bed gekomen om me langzaam te verzorgen en klaar te maken voor een nieuwe stagedag. Eerst nog even een lekker ontbijtje gehad en vervolgens hebben we onze spullen gepakt en zijn we richting school gaan rijden met ons mini autootje xD

Eenmaal op school aangekomen hebben we ons meteen in 'ons kantoortje' gesetteld want we moeten alles voorbereiden voor het AVI lezen zodat we meteen om half 8 konden beginnen met de leerlingen te laten lezen. Het is dus altijd de bedoeling dat de leerlingen een tekst lezen op hun niveau en wanneer ze dit binnen de tijd en de maximaal aantal fouten houden dan mogen ze een niveau hoger lezen. Wanneer dit niet het geval is moeten de leerlingen meestal een niveau lager lezen en soms behouden ze ook gewoon hetzelfde niveau. Ik moet dan de aantal fouten bijhouden en de tijd moet bijgehouden worden, dit alles moet ik noteren op een blaadje dus dat houdt ons voorlopig nog wel even bezig. We hebben namelijk beide groepen 8 gehad (groep 8a en 8b) en we zijn ondertussen ook al klaar met groep 7a en begonnen aan groep 7b, deze moeten we morgen nog afmaken en dan waarschijnlijk nog één groep 6 doen en dan zijn we klaar, gelukkig want ondertussen weet ik alle AVI niveau teksten wel xD we hebben namelijk niveau 3,4,5,6,7, 8 en 9 dus dat zijn wel een aantal verhaaltjes x) Vandaag hebben we op school ook een echt Curaçaos hapje gekocht, het is dus een flapje deeg met hele fijne kip erin, en opzich het smaakte niet verkeerd :) Voor herhaling vatbaar om het zo maar te zeggen xD



Nadat we klaar waren op stage zijn we weer lekker in de hitte naar huis getuft.... Want zoals gewoonlijk was het weer eens een hele koele dag voor de verandering xD Vanmiddag had ik een afspraak bij het appartementje waar hoogstwaarschijnlijk mijn moeder voor 2 weekjes gaat wonen, Yeeeaayyyy!!!♡♡♡ Het was echt een heel mooi appartementje (voor hier in Curaçao) moet ik eerlijk toegeven, alles is blijkbaar gloednieuw, met airco en ook nog een lekker zwembad erbij, dus mam ik ben jaloers :P Ik ben wel heeeeeeel blij dat mijn moeder helemaal naar Curaçao komt om gezellig 2 weekjes met me door te brengen, kijk er nu al naar uit!!♡♡♡ Vandaag zijn we voor de verandering ook eens naar de winkel geweest om ons avondeten uit te zoeken xD Dit keer ben ik gevallen voor lekkerbekjes oftewel krokante lapjes kibbeling, Hmmmmmmmmmm.... daarbij ga ik aardappel kroketjes eten en het laatste beetje rode kool anders moet ik hem weggooien en dat vind ik zonde :D Wat zeker weten weer héél goed gesmaakt heeft en als toetje ga ik nog chocolade pudding eten☆

Vanavond ga ik me ook nog even lekker douchen, even alle muggen sprays van me af wassen. Maar als ik geen muggen spray opspuit ben ik het prooi van de muggen en dat vermijd ik liever xD Vandaag was het voor de verandering ook maar 37 graden O.O terwijl het eigenlijk maar maximaal 30 hoort te zijn xD Dus één ding voor mij is me héél duidelijk geworden. Dat ik veel liever maar dan ook veel liever het weer van Nederland wil hebben kortom ik ben weer blij als ik terug ben in ons koude kikkerlandje :P

Het wordt weer langzaam tijd dat ik mijn verslagje ga afronden en ga douchen om ten slotte lekker naar bedje toe te gaan... Morgen moet ik weer om 6u uit de veren dus een goede nachtrust zal niet verkeerd zijn en aangezien het waarschijnlijk toch redelijk moeizaam wordt Door alleen de warmte al ga ik het maar eens op tijd proberen xD



Te mañan en Bonochi☆♡♡♡♡☆

  • 11 November 2014 - 10:20

    Suzanne Kuijer:

    Hoi Kristel,

    Wat een leuk verslag (weer)! Het is zo leuk om te lezen wat jullie allemaal doen en eten! De foto's zijn ook prachtig. We (mevrouw Eestermans, Kim en ik) hebben ons gisteren weer vergaapt aan je foto's. Wat zitten jullie toch in een paradijs. Nu verlang je misschien een beetje naar de Hollandse kou, maar geloof me, je gaat dit warmte echt missen!
    Wat fijn voor je dat je moeder toch voor twee weken kan komen! Kun je je lekker laten vertroetelen en haar alles laten zien!

    Je vroeg of we elkaar even kunnen spreken. Nu heb ik nog nooit "geskypt", dus dat zal Katja me even moeten wijzen. Zal ik volgende week eens met Katja of Finn kijken of dat lukt? Spreken we dan een goede tijd af!

    Nou meid, maak er weer een SUPER week van en laat zien wat je kunt! (zo te lezen zijn jullie nu al onmisbaar op jullie school!) We blijven jullie volgen!

    Groetjes (ook aan Roy),
    Suzanne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Willemstad

Kristel

Actief sinds 17 Okt. 2014
Verslag gelezen: 94
Totaal aantal bezoekers 10449

Voorgaande reizen:

22 Oktober 2014 - 24 April 2015

Curaçao.

Landen bezocht: