Vierenveertigste dag. - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Kristel Werf - WaarBenJij.nu Vierenveertigste dag. - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Kristel Werf - WaarBenJij.nu

Vierenveertigste dag.

Door: kristel van der Werf

Blijf op de hoogte en volg Kristel

05 December 2014 | Curaçao, Willemstad

Bon bon allemaal :D

Vannacht heb ik weer eens heerlijk kunnen slapen, nergens last van gehad en nergens wakker van geworden. Uiteindelijk werd ik wel rond 5u wakker en toen ben ik nog lekker in bed blijven liggen omdat het kan :p volgens mij ben ik toen nog eventjes in slaap gevallen tot 6u ofzo en toen werd ik weer wakker. Toen ben ik maar opgestaan en gelijk gaan verzorgen om erna een ontbijtje te maken en voor de rest de spulletjes gepakt voor stage, maar dat was niet veel aangezien de leerlingen geen les hebben vandaag omdat sinterklaas komt.

Op stage aangekomen zagen we al direct dat het enorm druk was , alle leraren waren met vanalles aan het slepen naar school, zoals bakken waar drinken in kon. Allemaal hadden ze een t-shirt aan met sinterklaas erop dus ze waren helemaal in de sinterklaas mood xD eindelijk was het half 8 en begon de school, vandaag hebben de leerlingen opdrachten gemaakt over sinterklaas oftewel het thema sinterklaas maar deze opdrachten bestonden vooral uit kleuren, de leerlingen waren vandaag ook echt enorm druk, echt niet normaal gewoon xD mijn lerares is ook misschien maar net 5 minuten in de klas geweest de hele dag wat ik best wel vervelend vond maargoed :) Voor de rest heb ik vandaag nog werkboekjes moeten nieten en in de goede volgorde moeten leggen. Rond half 11 kwam een busje het schoolplein oprijden en daar kwamen de pieten en sinterklaas uit tevoorschijn :p vervolgens kwamen alle resterende groepen van de school naar een verzalmel plaats, want de groepen 6 t/m 8 waren naar een theatervoorstelling. Dus de groepen 1 t/m 5 moesten zich verzamelen op de verzamelplaats waar ook de poëten en sinterklaas waren. Daar begonnen ze vervolgens te zingen en Te dansen het was wel apart moet ik zeggen en echt héél anders als bij ons in Nederland! Hier waren de poëten ook gewoon nog zwart en niet gekleurd :) ik vond. wel dat het een beetje lang door bleef gaan, want op een gegeven moment merkte je ook wel duidelijk aan de leerlingen dat het iets te lang duurde aangezien ze niet meer met hun aandacht bij sinterklaas zaten maar rond aan het rennen waren en spelletjes aan het doen etc...
Na een tijd gedanst te hebben en gezongen was het moment toch eindelijk aangebroken dat de pieten en sinterklaas weer terug naar huis moesten. De leerlingen begonnen nog een afscheidslied te zingen en vervolgens zijn de pieten en sinterklaas weg gegaan. Bij aankomst terug in de klas hebben we de cadeautjes uitgedeeld aan de leerlingen. 'S middag heb ik trouns ook nog geholpen met het snijden van broodjes want in de pauze kregen alle leerlingen een hotdag xD dus ze zijn echt verwend geworden vandaag! Het was ook wel een heel geslaagde dag op stage! :) De leerlingen mochten hun cadeaus pas uitpakken wanneer ze thuis waren dus die hebben hun dag ook weer weer gehad xD

Meteen naar school was eigenlijk mijn planning om langs een sportwinkel te rijden om te kijken of ik iets van rijkleding voor paard te rijden kon vinden, maar dit was al geen succes want de winkel was blijkbaar niet open -_- daarom zijn we al troost maar doorgereden naar de winkel om onze boodschappen te halen en aangezien ik het echt snikheet had in de auto had ik maar besloten om naar huis te rijden zodat ik me eerst kon omkleden. Vervolgens zijn we weer naar een andere winkel gereden maar daar bleek geen winkel te zijn, daarna zijn we doorgereden naar een tankstation om nieuwe stroom voor in ons huisje te kopen. Op de weg terug naar ons huisje zag ik toevallig een kleding winkel liggen en dacht ik laten we daar maar eens gaan kijken voor een legging, want dat moest ik dus aandoen voor te gaan paardrijden...... Nou daar heb ik 2 leggings gehaald maar ik vond het echt verschrikkelijk maar goed xD weer thuis aangekomen heb ik even lekker kunnen zitten en na een half uurtje ben ik me gaan omkleden zodat we eindelijk naar de manege konden vertrekken

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Willemstad

Kristel

Actief sinds 17 Okt. 2014
Verslag gelezen: 97
Totaal aantal bezoekers 10470

Voorgaande reizen:

22 Oktober 2014 - 24 April 2015

Curaçao.

Landen bezocht: