Negenenveertigste dag. - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Kristel Werf - WaarBenJij.nu Negenenveertigste dag. - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Kristel Werf - WaarBenJij.nu

Negenenveertigste dag.

Door: Kristel van der Werf.

Blijf op de hoogte en volg Kristel

10 December 2014 | Curaçao, Willemstad

Hallooooootjes allemaal :)

Deze nacht heb ik redelijk geslapen. Ik werd op de een of andere manier om half 1 wakker en vervolgens weer om 3u. Toen ben ik weer in slaap gevallen tot ongeveer 6u en werd ik weer wakker.. Gelijk ben ik me maar gaan omkleden en verzorgen. Ten slotte heb ik mijn tas ingepakt voor stage en toen was het weer tijd om te vertrekken.

Op stage aangekomen heb ik nog even in de lerarenkamer gezeten todat mijn juffrouw kwam en toen zijn we samen naar het klaslokaal gelopen om dat open te maken zodat de leerlingen naar binnen konden. Om half 8 begonnen de leerlingen eerst met bidden en vervolgens hebben ze een paar liedjes gezongen en daarna begonnen de lessen. Per dag krijgen ze ongeveer 4 lessen die bestaan uit; schrijven, lezen en rekenen dat zijn eigenlijk de hoofdlessen want voor de rest wordt er eigenlijk niet veel gedaan buiten tekenen en liedjes zingen. Dus dit is ook wel heel anders vergeleken met Nederland. Het meest voorkomende wat ik meestal moet doen is de leerlingen ondersteunen en helpen wanneer ze vragen hebben en vervolgens het werk weer van ze nakijken. Voor de rest heb ik ook nog enkele werkzaamheden buiten de klas zoals kopiëren, in de bibliotheek helpen en soms ook ondersteunen bij het lezen in groep 7. Het stagedagje vandaag ging wel lekker snel voorbij.

Na stage zijn we gelijk naar huis gereden en hebben we even wat gedronken en vervolgens zijn we naar Willemstad vertrokken om even lekker wat te gaan wandelen en een terrasje te pakken. We hadden eens voor een nieuw terrasje gekozen maar daar bleek het eten enorm duur te zijn dus hebben we alleen iets gedronken en vervolgens zijn we doorgelopen naar een ander terrasje langs het water, bij de pondjesbrug in Curaçao. Hier hebben we kipnuggets met Franse frietjes gegeten. Wat uiteraard een stuk goedkoper was. Na het eten zijn we weer voor gaan lopen en ben ik een paar souvenirs winkeltjes ingedoken. Natuurlijk is er wer iets aan mijn handen blijven plakken maar dat is een verassing voor pap, mam en ook voor Roelke omdat hij binnenkort jarig is♡♡♡ Nadat ik weer een stuk lichter was zijn we weer richting auto gelopen en door naar de Winkel gereden. Ten slotte zijn we weer lekker naar huis gereden om eens langzaam te kunnen beginnen aan ons avondmaal dat bestond uit; rosties met kipnuggets en sla maar dat heb ik niet op gekregen want het was echt te veel xD

Nu ben ik even lekker op de bank gaan zitten om even uit te buiken aangezien ik zoveel gegeten heb... Dalijk nog even lekker douchen en dan ga ik eens langzaam mijn bedje opzoeken aangezien ik al langzaam moe begin te worden ;) Vandaag was het wel een iets koeler dagje dan normaal, ik heb stiekem wel het gevoel dat het al iets meer begint af te koelen :D Maar nu ga ik echt stoppen zodat ik nog even wat andere dingetjes kan afmaken :)



Slaap lekker en tot morgen all♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Willemstad

Kristel

Actief sinds 17 Okt. 2014
Verslag gelezen: 95
Totaal aantal bezoekers 10518

Voorgaande reizen:

22 Oktober 2014 - 24 April 2015

Curaçao.

Landen bezocht: